BEDRIFTSBESØK

Alle gode ting er tretten Sennheiser-år

OSLO: Sennheiser-konsernet angrer neppe et sekund på at de høsten 2005 etablerte norsk avdeling. Nå er Sennheiser-merket enda mer kjent enn noensinne, både blant forbrukere og bransjefolk.

Sennheiser har selvsagt vært på det norske markedet lenge før den tid også, med LydRommet som distributør de siste årene før tyskerne selv overtok branding og distribusjon av merket sitt.

ANNONSE FRA NNNN:

– Det er ingen tvil om at den gode jobben Lydrommet hadde gjort med Sennheiser gjorde det lettere å etablere seg på egne ben i Norge, sier Richard Opsahl-Engen, en av selskapets to Key Account Managere her til lands. Det er ingen norsk daglig leder.

Da Sennheiser bestemte seg for å starte opp i Norge hyret de Roberth Opsahl-Engen til å få i gang virksomheten. Roberth forlot for øvrig Sennheiser på nyåret i 2019 og startet som salgssjef for Lydkjelleren. Roberth insisterte i sin tid på at selskapet burde ha egen serviceavdeling og fikk viljen sin, noe Sennheiser Nordic (Norway) nyter godt av.

Og det blir definitivt bedre kundetilfredshet når selveste Terje Aamodt Nybakk er på plass, viser det seg. Terje ble med over fra LydRommet og har innredet et svært velorganisert verksted i kontorlokalene på Helsfyr.

– Det er svært mange av kundene våre på Østlandet som også kommer innom oss, og det er viktig for å oss å kunne tilby denne tjenesten, sier Richard Opsahl-Engen, som er sønn av Roberth.

Richard har – foruten Terje – også kollegene.

Richard Opsahl-Engen (Key Account Manager), Terje Aamodt Nybakk (servicetekniker) og Linda Halvorsen (kundeservice). Robert Chaston (Key Account Manager) var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Linda Halvorsen og Robert Chaston. Linda er ansvarlig for kontordriften og kundeservice, mens Robert og Richard begge er Key Account Managere. Linda er en av få kvinner i lydbransjen, og sier hun stortrives. Hun har jobbet i bransjen siden 2001. Da først hos Benum i ti år, før Linda startet hos Sennheiser i 2011.

– Vi er et firma, med to fokusområder: Pro Audio og forbrukerprodukter. Music Industri (MI) og installasjon ligger også under Pro Audio. Fordelen for Sennheiser med lokal tilstedeværelse i de nordiske landene og Baltikum er at vi har fått mer kontroll på egen merkevare, og en større satsning på forbrukerprodukter, forklarer Richard Opsahl-Engen overfor Scenemagasinet.

Sennheiser eier også Neumann, som er særskilt kjent for sine mikrofoner, samt studiomonitorer.

– Sennheiser har helt siden firmaet startet på 40-tallet vært et av verdens største og mest kjente varemerker innen lyd. Vi merker selvsagt at konkurransen nå er hardere. Det er mange gode produkter på markedet. Sennheiser driver mye produktutvikling og vet hvor skal vi gå. Det kommer mye morsomt og spennende fra oss i år og videre, sier Opsahl-Engen, som vil røpe nyhetene fortløpende.

LLB 2019: SK 6212 er en «showstopper» for Sennheiser

Trådløst og på øret fra Sennheiser

ANNONSE
Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like