NYTT OM NAVN

Simen Schikulski (28) er Benums nye markedssjef

Simen Schikulski er ny markedssjef hos Benum. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

OSLO: Simen Schikulski – med bakgrunn innen webdesign, markedsføring og utvikling – skal lede Benum inn i fremtiden på markedssiden.

Han overtar etter Renate Victoria Stordahl, som var markedssjef for Benum i 2016 til 2019, og nå er prosjektmanager for Digital Mediepartner AS.

ANNONSE

Simen Schikulski startet i februar 2019, og var på markedsmøte hos en av Benums viktigste leverandører, Shure, da LLB 2019-messen gikk av stabelen.

Men utover året blir nok flere og flere kjent med ham.

Den unge herremannen, som fyller 29 år til våren 2019, har allerede masse å vise til.

Simen har jobbet med kommunikasjon og musikk i over 10 år. Første ansettelse var i 2007 som webdesigner- og utvikler. Siden den gang har Simen jobbet med markedsføring og grafisk design i plateselskap, startet eget kommunikasjonsfirma og jobbet med art direction, strategi og digital markedsføring i kommunikasjonsbyrået ANTI. Simen har turnért og gitt ut musikk i USA, Japan, Europa og Norge de siste årene med ulike prosjekter, blant annet Team Me.

Simen Schikulski har vunnet ulike idé- og designpriser (Gullblyanten, Type Directors Club), samt musikkpriser (Spellemannpris og Indiependent Music Awards).

Internt hos Benum har Scenemagasinet hørt mange gjetord om Simen, som selv sier dette er hans beste egenskaper i den nye jobben:

– Det er nok at jeg har jobbet med kommunikasjon og teknologi samtidig som jeg har vært utøvende musiker i ti år. Som markedssjef i Benum kan jeg bruke erfaringen fra begge bransjene på en og samme gang.

– Hva kjennetegner Benum?

– Benum er et firma som klarer å tiltrekke seg de flinkeste folkene i bransjen. Det fører til en svært spisset ekspertise innenfor de ulike segmentene og produktene Benum selger. Som i siste instans fører til at vi kan levere optimale løsninger for kunder på tvers av tekniske løsninger.

Slik var sivilingeniør Benum

Simen Schikulski på kontorplassen hos Benum. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

– Hvilke utfordringer står LLB-bransjen overfor?

– Mitt inntrykk er at bransjen har mye å gå på når det kommer til moderne salg og markedsføring. Spesielt bruk av digitale plattformer og løsninger for å skape mer bevisstgjøring og generere mer salg. Det er helt avgjørende at bransjen klarer å følge med på hva som skjer på global basis med aktører som Amazon, både når det gjelder B2B og B2C. Vi må konstant tilpasse oss hvordan bransjens kunder handler og gjør research, og da holder det ikke å følge med på hva vi gjør i Norge. Jeg tror de som tør å prøve nye strategier, verktøy og rutiner – og feile – og de som vinner på lang sikt.

– Hva er du mest lidenskapelig opptatt av i livet?

– Konstant læring. Den dagen jeg ikke utvikler meg eller lærer noe, må jeg begynne med noe annet som kan pushe meg videre.

– Pop eller rock?

– Pop-rock!

– Din favorittartist/gruppe?

– Akkurat nå den norske gruppa Speilbergs. Fantastisk debutplate ute på strømmetjenester nå.

– Ditt beste konsertminne?

– Mew i 2006.

Benum med fokus på proff- og installasjonsmarkedet

God, gammel logobanner på lageret til Benum. Foto: John Berge. ©

FAKTA:
Navn: Simen Schikulski
Fødselsdato: 7. mai 1990
Stillingstittel: Marketing Manager, Benum Norway AS
Tid i bransjen: Kommunikasjonsbransjen siden 2007. Musikkbransjen siden 2009.

Benums sosiale medier sider:
Facebook: https://www.facebook.com/benumnorway
Instagram: https://instagram.com/Benum.no/
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/benumnorway
Twitter: https://twitter.com/benumnorway

Møt Mister «Corporate Rock’n Roll»

LLB 2019: Benum skal ha «freshe ting», sier Ronald Hernes.

700 MHz-båndet forsvinner rekordraskt for trådløse mikrofoner

ISE 2019-nyheter fra Benum

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like