BEDRIFTSBESØK

From Italy with Sound

Italienske Andrea Brasolin forklarer gjestene om tankegangen bak dbTechnologies.

Andrea Brasolin er applikasjonsspesialist i dBTechnologies. Her forteller han om hvordan selskapet tenker rundt det norske markedet.

– Vår idé i PA-markedet er du må ha et merke nært deg. «The show must go on», hver dag. Hvis du trenger hjelp med noe som skjer må du være forberedt – og nye kabinetter må være klare. Det viktigste er opplæring av de som bruker utstyret. Du kan ha en Formel 1-bil, en Ferrari, men hvis du ikke vet hvordan du skal kjøre den vil en Panda fra Fiat få deg raskere frem.

ANNONSE FRA NNNN:

– Dere har hatt flere distributører i Norge gjennom årene. Hvorfor?

– Det vil jeg ikke kommentere.

– Nå har dere hatt Prolyd noen år?

– Det stemmer. De jobber bra og gir kundene assistanse. Vi føler at de er tilstede i markedet og vi vet at vår reise i Norge vil bli en lang reise.

Lyd – vitenskapelig forklart av italienske Andrea Brasolin.

Andrea Brasolin har selv bakgrunn som turnétekniker og har jobbet med mange kjente artister i Italia og var produktsjef for Live Nation i Italia i flere år.

– Hvor viktig er det for dere å reise til andre land utenfor Italia og snakke med «gutta på gulvet»?

– 99 prosent av mitt arbeid i selskapet er dette. Dette er det viktigste. Vi er i en situasjon hvor det er slik at hvis PA-en ikke låter bra, så er det ikke et problem for lydteknikeren, men for varemerket. Vi vet at våre kabinett kan spille meget bra, så vi vil lære opp at de kan oppnå 90 prosent av kvaliteten. Det er lett om man gjør det rett første gang.

dBTechnologies startet med forbrukerrettet høyttalere mot slutten av 80-tallet, og med Line array i 2004. ViO-serien kom i 2014, etter en filosofiendring og tre års research.

Vio, min Vio!

Mer Pro Audio fra Prolyd

LLB 2019: ProLyd klarte å skape «buzz» rundt dB Technologies nye Line-array

Her er Prolyds nye PA-mann

ANNONSE
Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like