MESSE

Ikke alle leverandørene stilte ut på LLB 2019. Hvorfor droppet de messen?

Daglig leder Jan Robert Midtbø (t.v) og markedssjef Alexander Hamm (t.h.) hos Norsk sceneteknikk AS på LLB 2019-messen. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

FORNEBU, BÆRUM: Flere mellomstore og kjente firma glimret med sitt fravær under Lyd-, lys- og bildemessen 2019.

Scenemagasinet lurte på hvorfor og slo av en prat med et av disse firmaene.

ANNONSE

Jan Robert Midtbø, daglig leder hos Norsk sceneteknikk AS, forteller at firmaet har vært med på alle de tidligere Lyd-, lys- og bildemesser.

Om årsaken til at de droppet årets messe, sier han:

– Det ikke noe dramatikk bak det, annet enn at vi har nok av andre ting å gjøre. For oss har det bare vært snakk om fornuftig bruk av ressurser. Vi er et lite firma og LLB står ikke forhold til hva vi har igjen for det. Så vi bruker tiden på andre markedsframstøt, forteller Midtbø, som likevel ønsket å ta turen til Telenor Arena en av messedagene for å hilse på kunder og forretningsforbindelser. Vi traff ham der sammen med markedssjef Alexander Hamm.

Norsk sceneteknikk-dueoen benyttet blant annet anledningen til å møte karene i nystartede 3D Innovation Nordic, som de skal samarbeide med rundt HYPERVSN, og Thomas Nell fra lysleverandøren Spotlight.

Kilder i LLB-bransjen sier til Scenemagasinet at det fort kan koste 300.000-500.000 kroner, eller mer, å ha en stand på messen.

Det er snakk om betydelige «kost og nytteverdi»-vurderinger.

– Jeg kan ikke snakke for andre, men vi har ikke helt sett den store effekten av å være med på LLB, sier Midtbø.

En annen kilde hos en større leverandør sier til Scenemagasinet at Telenor Arena er rett plass for messen fremfor å avholde messen f.eks. i Oslo Spektrum i sentrum av Oslo. De som tar turen til Fornebu er virkelig interesserte og seriøse, mener vedkommende.

«Kvalitet på LLB-messen er blitt bedre, men det at noen ikke stiller ut er nok pga. det er en vesentlig kostnad å være med. En messe har nok utspilt sin rolle, rent produktmessig, i vår tidsalder, men det er det å møte folk er det som er det viktige. Man kunne egentlig bare hatt noen sofaer og et tappetårn, fremfor en stand,» sier vår kilde.

Neste messe sikte er «Frankfurt-messen», som bransjen kaller den. Musik Messe Frankfurt + Prolight + Sound finner sted 02.–05.04.2019.

Markedssjef Alexander Hamm Norsk sceneteknikk AS (t.h.), sammen med Thomas Nell fra Spotlight. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

PS! En av utstillerne som skulle på messen, dukket ikke opp i det hele tatt. Det var bladet Musikkpraksis sin stand som sto tom under hele messen. Se bildet nedenfor.

 

Stand C15 under LLB 2019 sto tom. Musikkpraksis dukket ikke opp. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

 

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like