BRANSJEORGANISASJON
Klart for fullpakket fagkonferanse for kulturhusene
OSLO: Det er duket for luksusproblemer når Norske kulturhus inviterer hele bransjen til fagkonferanse høsten 2018. For hva skal man velge når det er så mye å velge i?
Daglig leder Nina Hodneland hos Norske kulturhus sier til Kulturhusmagasinet at det hun er mest stolt av er nettopp variasjonen i programmet.
Vi treffer henne på jobben, hos Sentralen, midt i hovedstaden, for en prat om konferansen.
For sjette gang – siden Hodneland startet i fulltidsstillinger hos kulturhusenes interesseorganisasjon – har hun hatt ansvaret for å få sydd sammen to faglig interessante dager.
I tett samarbeid med styret, understreker hun.
Det nye under den kommende konferansen, som arrangeres på Union Scene i Drammen, mandag 15. og tirsdag 16. oktober, er at alle faggruppene hos kulturhusene er inviterte.
Dette skrev vi her på Kulturhusmagasinet en artikkel om sommeren 2018:
http://kulturhusmagasinet.no/na-far-teknikerne-mer-fokus-pa-fagkonferansene/
– Det er en naturlig utvikling, at vi vil tilby noe til alle gruppene – alle fagområdene som jobber på kulturhus, men dette er noe vi ikke har hatt kapasitet til før – ikke fordi vi ikke har ønsket det. Men nå tar vi det grepet! sa Hodneland da.
Endringen skjer etter ønske fra medlemmene.
Nå er altså produsenter, teknisk ansatte, salgs/markedsfolk og daglig ledere invitert, alle sammen, for første gang.
Drammens-konferansen blir en «testpilot» på hvordan dette vil fungere.
– Vi vet at det er mye å gjøre på husene i oktober, så det kan være vanskelig å ta med seg alle og dra. Det er vi klar over, understreker Hodneland.
Men allerede en drøy måned før konferansen starter kan Norske kulturhus slå fast at interessen er stor. Det er mange påmeldte allerede, og flere har aldri vært på tidligere konferanser.
– Jeg gleder meg til alt. Det blir «umulig» å velge, i alle fall vanskelig, sier Nina.
Som understreker at det er også flere felles seminarer, og at all mingling, lunsjer og middager selvsagt er felles. Det skjer hos Drammens Teater.
– Personlig gleder meg mest til «Ropert!»-innslaget fra de teknisk ansatte. Jeg kjenner ikke teknikerne. Ropert!-innslaget har løftet saker for organisasjonen tidligere. Her kan man «hyle ut» om sine utfordringer.
Norske kulturhus har seks leverandørmedlemmer, Skeie, Tix, DX, 07 Media AS, Venuepoint og Hoopla, som alle vil markere sin tilstedeværelse, samt at det blir innslag fra NEMAA (Norwegian Entertainment Managers & Agents Association), LydRommet og Bright.
Blant seminarene man må velge mellom, siden de foregår samtidig, er blant annet: Kurs i Facebook og Instagram-annonser, Kulturrådets time, Alt du trenger å vite om Friskunst og LydRommet seminar.
Se hele programmet på konferansens arrangementside på Facebook her.
http://kulturhusmagasinet.no/hendelse/fagkonferanse-for-norske-kulturhus-oktober-2018/
http://kulturhusmagasinet.no/slik-blir-norske-kulturhus-sin-strategi-videre/
http://kulturhusmagasinet.no/na-far-teknikerne-mer-fokus-pa-fagkonferansene/
http://kulturhusmagasinet.no/slik-blir-norske-kulturhus-sin-strategi-videre/
Fagkonferanse for Norske kulturhus – oktober 2018
15.10.2018 – 16.10.2018
https://www.facebook.com/events/2053445241360100/2054614247909866/?notif_t=admin_plan_mall_activity¬if_id=1536822723985224
-
PRO AV-PRISEN2 måneder siden
Hvem mener du er den beste leverandøren i landet?
-
LEVERANDØR4 måneder siden
Mener de har knekt CODA-koden (+)
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Nyheten om Øystein «broke the internet» (+)
-
FIRMAPRESENTASJON4 måneder siden
«ALL TIME HIGH»
-
LEVERANDØR2 måneder siden
ENORM ØKNING FOR TO GRÜNDERE (+)
-
FIRMAPRESENTASJON1 måned siden
Lars gir seg ikke – «still going strong» etter snart 40 år (+)
-
MESSE2 måneder siden
Bransjen valfartet til rekordartet ISE 2024 (+)
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Her er den nye SPECTRE NUMBER ONE (+)