LLB 2019, MESSE

LLB 2019: AVP liker å ha direkte kundekontakt

Mikael Collin i AVP Sales Scandinavia AB/ Audile Electroacoustics AB. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

FORNEBU, BÆRUM: Fem år etter starten er AVP Sales Scandinavia AB veldig fornøyd med hvordan ting utvikler seg.

Under LLB 2019 var en av gründerne, Mikael Collin, med stand rett ved inngangen til messen.

Han startet firmaet i 2014 sammen med Mattias Winther. Målet er å bli et av de ledende selskapene i Skandiavia innenfor lydutstyr.

I Norge leverer AVP noen produkter via andre leverandører, som Scandec, LydRommet og Stagelab og andre forhandlere, og noe gjør firmaet direkte.

AVP er gjennom sitt søster/brorselskap, Audile Electroacoustics AB (som startet i 2012), ikke minst en Yamaha AFC3 tuningpartner, som betyr at det er AVP som har foretatt den praktiske tuningen av disse anleggene på steder som hos Riksteatrets prøvesal i Oslo, Flekkefjord kultursenter Spira og Heimdal videregående skole.

– Det er viktig for AVP å være med på LLB-messen, for å opprettholde relasjonene, vise hva som er nytt og ha mer direkte kundekontakt, sier Mikael Collin til Scenemagasinet.no.

Mikael Collin på standen på LLB 2019. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

Hovedfokuset til AVP har siden starten vært på Live sound, men har med årene også ekspandert innenfor installasjon, med Voice EVAC som en spesialitet. AVP forteller at de har utvidet produktporteføljen særskilt sterkt innenfor installasjonsmarkedet. De retter seg også mot kringkasting, musikkindustrien og utleieselskaper.

Et område med stort fokus, og stor interesse, er talevarslingssystemer, som produktene Innovatice IED og Atlas IED fra Globalcom, forteller Mikael. Disse kan brukes eksempelvis hos hoteller, cruiseship, offshore, flyplasser, shoppingsentre, m.v.

Mikael Collin med AFC3-info fra Audile. Foto: John Berge, SCENEMAGASINET.no ©

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like