LLB 2019, MESSE

LLB 2019: «Ekstrem mottakelse» melder HYPERVSN-trioen

Fra venstre: Jon Sundby, Erik Sletaker Landmark og Iver Skøien fra 3D Innovation Nordic AS. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©

FORNEBU, BÆRUM: 3D Innovation Nordic AS er fra seg av begeistring etter å ha vist frem hologramviften HYPERVSN på LLB 2019.

– Vi har fått en ekstrem mottakelse, som var bedre enn forventet. Folk ble stående lenge, forteller trioen Jon Sundby, Erik Sletaker Landmark og Iver Skøien fra nystartede 3D Innovation Nordic AS.

Med en bitteliten stand, men strategisk plassert i frontområdet av messen, ble det mange skuelystne.

Å gjengi 3D på bilder fungerer dårlig, men når man ser det i levende live, er det en viss «wow-faktor».

– En vanlig forbruker får rundt 2.000 eksponeringer for reklame hver dag. Da gjelder det å skille seg ut. 3D-bilder på denne måten blir en «snakkis» og veldig effektfullt.

3D Innovation Nordic AS er i full gang med innsalget mot næringsliv og varehandel.

Det 3D-baserte holografiske displayet, fra selskapet Kino-mo LTD kalt HYPERVSN, leveres nå med både 56 og 75 cm størrelse. På messen satte 3D-gutta også seks vifter sammen til å danne et gigantisk 3D-bilde «i løse luften».

Også Norsk Sceneteknikk var tidlig ute med HYPERVSN, og skal fortsette med å selge inn produktet.

Jon Sundby forklarer at 3D Innovation Nordic AS nå er importøren, men at Norsk Sceneteknikk blir en underleverandør og sambeidspartner overfor kundene de har innenfor lyd-, lys- og bilde/scenebransjen.

Mange vil se og få forklart teknologien bak HYPERVSN. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©

Nyopprettede 3D Innovation Nordic AS fra Hønefoss er dermed heretter den eksklusive partneren for HYPERVSN i Norge.

– Vi kom over produktet på en tur hvor vi var i Tallin i Estland, og vi tenkte at dette er så bra, produktet er så kult, at det må være noen i Norge som begynner med det. Etter det begynte ballen å rulle, forteller daglig leder Erik Sletaker Landmark. Han driver selskapet sammen med Jon Sundby. De har til sammen 30 års erfaring med salg, promotering, merkevarebygging og markedsledelse.

En annonse for HYPERVSN.

Store kjente merkenavn som McDonalds, Samsung, Louis Vuitton, Coca-Cola. Red Bull og Aston Martin er blant de leverandører Kino-Mo allerede kan skryte av. Bruksmområdene er mange, og 3D-bildene kan vises i ulike sammenhenger. Det er i grunnen kun fantasien som setter grensene.

Resultater fra gjennomførte kampanjer med internasjonale kunder, viser en økning i omsetning i kampanjeperioden på sju til ti prosent, hevder 3D Innovation Nordic AS. Kino-mo fikk i starten drahjelp fra Virgin-gründeren Richard Branson, og er nå en patentbeskyttet teknologi. Hologrambildene vises i HD-kvalitet og sendes til enheten via en applikasjon via WiFi. HYPERVSN kan vise bilder døgnet rundt.

Jon Sundby fra 3D Innovation Nordic AS (t.v.) og Alexander Hamm fra Norsk Sceneteknikk. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like