LEVERANDØR

LydRommet med større installasjonssatsing

Kjetil Pettersen og Ernst R. Berggren i LydRommet. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©

OSLO: Med nyansatte Kjetil Pettersen i front skal LydRommet satse enda mer på installasjonsmarkedet. LydRommet har nå også et fullsortiments utvalg av alle Harman-produktene.

Nylig fikk LydRommet også tilgang til Harmans AMX-varemerke, som er spesialutstyr for styring: videosvitsjer og kontrollenheter.

ANNONSE

– Dette vil styrke oss som firma, og gjøre at ambisjonene våre i enda større grad skal lykkes! sier en glad daglig leder, Ernst R. Berggren i LydRommet da Scenemagasinet nylig stakk innom for en prat.

LydRommet har vært Harman-distributør i en årrekke.

Harman International Industries, Inc. ble i 2016 kjøpt opp av koreanske Samsung.

Selskapet startet i USA i 1953 som Harman Kardon (stiftet av Sidney Harman og Bernard Kardon).

Blant de mange kjente varemerkene fra HARMAN Professional Solutions finner vi AKG Acoustics, nevnte AMX, BSS Audio, Crown International, dbx Professional, DigiTech, JBL Professional, Lexicon Pro, Martin, Soundcraft og Studer.

LydRommet er valgt som nytt servicesenter for Yamahas digitalmiksere

Kjetil Pettersen (39) ble ansatt høsten 2018 hos LydRommet, og har ti års erfaring fra Video Film Int AS.

Han har også jobbet hos Predata AS og Lefdal og er utdannet lydtekniker ved Norsk lydskole.

– Min visjon nå er å se hva kan vi gjøre for våre eksisterende kunder. Det er mange kulturscener som har behov for denne type utstyr, sier Kjetil.

AMX-systemet kan styre alt fra små møterom til de største auditorier. AMX styrer alt av teknisk utstyr: lyd, lys og bilde.

– Etter ti år har det vel vært store endringer?

– Ja, da jeg begynte å jobbe med dette var det alt fra trykknapper, svart/hvitt og for så vidt touchpanel, men ikke så sensitive og gode som i dag. Det har også skjedd mye på utseendet av panelene, forteller LydRommets nye mann.

Ernst R. Berggren i LydRommet-ledelsen forteller at Kjetil Pettersen ble valgt fordi han har et «godt kontaktnett og en stor pågangsvilje i jobben».

Kjetil Pettersen er ny selger for LydRommet. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©

– Hvordan er det å komme inn i LydRommet-teamet, Kjetil?

– Jeg har blitt tatt godt i mot og føler meg som en del av teamet allerede.

– Hva slags inntrykk hadde du av LydRommet før du begynte? Jeg forstår det slik at du var kunde også.

– Lydrommet har for meg vært synonymt med høy kompetanse, bred kunnskap, god service og tøffe produkter og løsninger. Jeg kjente et par stykker hos Lydrommet før jeg startet, så jeg hadde et visst innblikk i miljøet jeg gikk inn i. Da jeg jobbet for Video Film så kjøpte vi en del lydprodukter fra Lydrommet, og har således fått oppleve hvilken god samarbeidspartner LydRommet er.

– Hva slags renommé har LydRommet hos kundene?

– Jeg opplever at Lydrommet og produsentene som representeres har et godt renommè og tyngde ute hos kundene, sier Kjetil Pettersen til Scenemagasinet.no.

Leverandørene «mann og kvinner av huse» for kulturhuskonferansen

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil muligens også like