MESSE

Prolight + Sound-rapport 2019

De siste årene har Prolight + Sound seilt opp som nordmenns favorittmesse innenfor LLB.

Prolight + Sound – The Global Entertainment Technology Show og Musikmesse i Frankfurt gikk av stabelen 2. til 5. april 2019.

ANNONSE

Dette er blitt en av Europas viktigste messer for event- og musikkbransjen.

Det var mer enn 85.000 besøkende til årets messe.

76 prosent av disse var bransjebesøkende, og av disse var igjen 45 ledere i bedriftene. Over halvparten av de bransjebesøkende kom fra land utenfra Tyskland.

Prolight + Sound-messen begynner nå å få en del år «på baken».

Årets messe var den 24. i rekken og dermed er det duket for 25-års jubileum våren 2020. Også «søstermessen», MI-messen Musikmesse – som også er veldig rettet mot forbrukere – begynner å bli voksen, faktisk er den 40 år neste år.

Kilder i den norske LLB-bransjen opplyser om at Prolight + Sound har overtatt for PLASA Show i London, Storbritannia, som favorittmessen.

PLASA har fått færre utstillere de siste årene, og norske bransjefolk har prioritert det de kaller «Frankfurt-messen». Det er blitt «den kule messen», hvor det heller ikke koster all verden å reise ned.

Under årets Prolight + Sound forteller våre kilder dog at antall nordmenn var rundt halvert. En mulig årsak til dette kan skyldes «tettheten» av messer i år, som er ekstra stor grunnet LLB 2019.

Det har vært et hektisk messeår så langt – med Integrated Systems Europe (ISE) i februar, vår egen LLB-messe i mars, og deretter Prolight + Sound og NAB Show i Las Vegas i USA. Noen få nordmenn har også reist til NAB, blant annet Marius Widerøe fra Konsertsystemer.

Her har vi tatt en gjennomgang av noen av de mange Facebook-innleggene fra ulike norske firma som var til stede på Prolight + Sound.

Ambisonic Sweden

Atendi

Audiens Norge

Benum

Prolyd

Prostage

Rubicon

Scandec Systemer

Stagelab

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil kanskje også like