LEVERANDØR
(+) Yesplan og Tix skal sammenkobles
DRAMMEN: Yesplan har fått en stor fordel i norgeslanseringen. Nyetablerte Tix har sagt ja til integrasjon.
Yesplan er et skybasert management-system for kulturhus, teatre, kunstsentre, museer, kinoer, festivaler og konserthaller, hvis konsept er: «Jobb raskere, smartere og bedre» med å samle alle ting på et sted.
Det være seg alle kommende hendelser, kontakter, finanser og budsjett, ansatteadministrasjon, ressurser, rapporteringer m.v.
– De fleste lagrer dato i mange systemer. I Excel, Outlook, i et billettsystem, i en skytjeneste. Med Yesplan er alt dette en saga blott. Du lagrer alle data i et system, forteller konsulent Erik Temmermann i Yesplan til Kulturhusmagasinet.
Han var tilstede på Norske kulturhus’ høstkonferanse og presenterte Yesplan for første gang til potensielle norske kunder. Etter to dagers minimesse dro han og kollegaen, manager Wim Casier, tilbake til Belgia med tolv potensielle kunder på blokken. Eller rettere sagt: Innskrevet i Yesplan, selvsagt!
Og ved endt konferanse kunne han også røpe en nyhet: Nå går det mot full integrasjon mot billettsystemet Tix, som på tretten måneder har gått fra null til tretten kunder i Norge.
– Dette vil være ekstremt viktig for oss. Tix vokser veldig raskt i hele Skandinavia. Og vi fokuserer nå på samme område. Tix er klar for å utvikle en integrasjon, som sammen da vil gjøre oss til et sterkt tilbud til kulturhusene, at systemene snakker sammen, forteller Temmermann.
Tix-gründer Sindri Már Finnbogason forteller til Kulturhusmagasinet at han har stor respekt for Yesplan-utviklerne.
– Det ser veldig imponerende ut. Det er et veldig fleksibelt system, som er utviklet av noen som vet hva de driver med! sier han.
Finnbogason sier at Tix gjerne vil jobbe med dyktige folk, og at Tix-teamet gleder seg til å skape denne integrasjonen, som vil være et stort pluss for de Tix-kundene i hele Norden som velger Yesplan for å styre sine kulturhus. I praksis kan da hendelsen/arrangementet legges inn i Yesplan og automatisk bli overført til billettsystemet.
Belgiske Yesplan har allerede signert den første norske kunden. Det er et ikke-navngitt sted i Oslo, og de skal «gå live» i januar 2019. Musikkhuset Århus i Danmark er også i gang, og nå satses det på å erobre Skandinavia. Belgierne har nemlig blitt markedsleder i hjemmemarkedet i løpet av første driftsår i 2011-2012, og så økte de til nabolandene: Sveits, Østerrike, Luxemburg, Nederland og Storbritannia. Selskapet har så langt 200 kunder i Europa.
http://kulturhusmagasinet.no/lykken-er-tallet-13-for-tix/
http://kulturhusmagasinet.no/ny-milepael-for-tix-har-fatt-ti-kunder-i-norge/
Les historien om TIX her:
http://kulturhusmagasinet.no/billettsystemet-tix-pa-vei-inn-i-norge/
-
PRO AV-PRISEN2 måneder siden
Hvem mener du er den beste leverandøren i landet?
-
LEVERANDØR4 måneder siden
Mener de har knekt CODA-koden (+)
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Nyheten om Øystein «broke the internet» (+)
-
FIRMAPRESENTASJON4 måneder siden
«ALL TIME HIGH»
-
LEVERANDØR2 måneder siden
ENORM ØKNING FOR TO GRÜNDERE (+)
-
FIRMAPRESENTASJON1 måned siden
Lars gir seg ikke – «still going strong» etter snart 40 år (+)
-
MESSE2 måneder siden
Bransjen valfartet til rekordartet ISE 2024 (+)
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Her er den nye SPECTRE NUMBER ONE (+)